Virksomheder og den centrale lagerenhed skal udarbejde evaluering af hændelser meddelt i medfør af § 14 stk. 1. Der skal minimum udarbejdes en evaluering på baggrund af følgende situationer:
-
1) Hændelser, der har aktiveret beredskabsorganiseringen om beskrevet i § 11 stk. 2.
-
2) Hændelser, hvor nedbrud i it-systemer har afstedkommet behov for manuel drift af forsyningskritiske systemer, eller situationer, hvor en reduktion i it-styring har haft negative konsekvenser for driften af forsyningssystemer.
-
3) Hændelser, der har krævet ekstern bistand til situationsudredning, udbedring eller reetablering af systemer eller funktionalitet i virksomhedens it-systemer.
-
4) Hændelser, der vurderes at aflede væsentlig læring internt i egen organisation eller ved andre virksomheder.
Stk. 2 Hændelsesevalueringen skal angive hændelsens forløb, opnåede erfaringer samt planlagt opfølgning og tidsplan herfor samt en vurdering af, hvilke læringspunkter der er relevante at dele med andre virksomheder eller myndigheder.
Stk. 3 Hændelsesevalueringen skal fremsendes senest tre måneder efter hændelsen til Energistyrelsen.