På grundlag af vurderingen af risici, jf. § 2, stk. 2, nr. 1 og i henhold til de i § 4 besluttede politikker skal bestyrelsen udstede skriftlige retningslinjer til direktøren.
Stk. 2 Retningslinjerne skal angive, hvilke dispositioner direktøren selvstændigt kan foretage, og hvilke beslutninger direktøren eventuelt kan træffe med efterfølgende orientering af bestyrelsen.
Stk. 3 Bestyrelsen kan ikke henlægge beføjelser til direktøren, der hører til bestyrelsens overordnede ledelsesopgaver, jf. §§ 2-5, eller i øvrigt er af usædvanlig art eller af stor betydning for Arbejdsmarkedets Tillægspension. Blandt andet kan følgende beføjelser ikke henlægges til direktøren:
-
1) Beslutning om outsourcing af kritiske eller vigtige operationelle funktioner eller aktiviteter.
-
2) Bevilling af usædvanlige eller betydende eksponeringer, jf. dog § 117, stk. 1, 4. og 5. pkt., i lov om aktie- og anpartsselskaber (selskabsloven) og eksponeringer omfattet af § 24 c i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension.
-
3) Ansættelse af ansvarshavende aktuar og revisionschef, jf. § 23, stk. 11, § 24 a samt § 25 p, stk. 4, i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension.
-
4) Beslutning om principper for opgørelse af risici, jf. § 7, stk. 1, nr. 2, i den løbende risikostyring.