Bøger, som nævner Offentlighedsloven § 36

Ugyldige udsættelsesgrunde

- Side 206 -

...måtte have et beredskab i ferien, der i udgangspunktet gjorde det muligt at behandle sagerne inden for de frister, der er opstillet i loven og forarbejderne. Ombudsmanden bemærkede dog samtidig, at det næppe altid ville kunne undgås, at den gennemsnitlige sagsbehandlingstid i aktindsigtssager stiger i en periode, hvor mange medarbejdere holder ferie.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...formidling af information til offentligheden. Det forhold, at KL var en privat forening, kunne ikke føre til et andet resultat. Det var derfor KL’s ansvar at sikre en bemanding også i sommerferieperioden, som gjorde det muligt (i udgangspunktet) at behandle aktindsigtssager inden for de frister, der var opstillet i offentlighedsloven og dens forarbejder.

Læs på Jurabibliotek



Gælder 2013-offentlighedsloven sagsbehandlingsfrister ved miljøaktindsigt?

- Side 219 -

...bestemmelsen er sagsbehandlingstiden yderligere konkretiseret. Eksempelvis anføres det, at i de tilfælde, hvor en aktindsigtsanmodning i en klart identificeret sag vedrører et begrænset antal dokumenter, der ikke kræver en nærmere gennemgang eller overvejelse, bør aktindsigtsanmodningen være færdigbehandlet i løbet af 1-2 arbejdsdage efter modtagelsen.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 220 -

MAD 2016.298Natur- og Miljøklagenævnet behandlede spørgsmålet om sagsbehandlingstid efter 2013-offentlighedslovens § 36, stk. 2, i en sag, som i øvrigt blev behandlet efter miljøoplysningsloven.

Læs på Jurabibliotek