Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 5

Bemærk, at § 5 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 5, om det har en betydning.

- Side 58 -

...Dermed er f.eks. håndhævelsen af den danske markedsføringslovs regler om vildledende markedsføring, herunder reglerne om prisoplysninger og skjult reklame (jf. markedsføringslovens § 5 og § 6), omfattet af afsenderlandsprincippet i e-handelslovens § 3 og § 4, f.eks. i de tilfælde, hvor danske virksomheder retter deres markedsføring mod andre EU-lande.

Læs på Jurabibliotek



- Side 123 -

Markedsføringslovens § 5 forbyder »vildledende handlinger«, som f.eks. kan relatere sig til »prisen, den måde, prisen beregnes på, eller en særlig prismæssig fordel«, jf. § 5, stk. 2, nr. 5.

Læs på Jurabibliotek



- Side 214 -

...efter markedsføringslovens § 5, stk. 1, eller § 6, stk. 1, 3 og 4 (om vildledende handlinger og udeladelser), jf. § 37, stk. 3. Der skelnes i dén forbindelse ikke mellem simpel og grov uagtsomhed. Formidlerens burde-viden kan opstå ved indgåelse af en hostingaftale med brugeren/kunden eller kan opstå senere, jf. også nærmere nedenfor om burde-viden.

Læs på Jurabibliotek