Bemærk, at § 5 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 5, om det har en betydning.
- Side 523 -
...stk. 2, nr. 1 og 2, § 6, stk. 2, nr. 1 og 2, samt § 20, stk. 2, nr. 1, og § 21, stk. 2, nr. 1. Oplysninger eller fortielser omkring produktets eksistens og art og/eller de væsentligste karakteristika ved produktet er klassiske vildledningstemaer også uden for grøn markedsføring. Reglerne er strafsanktionerede, jf. markedsføringslovens § 37, stk. 3.
(...)
...1984/450/EF om vildledende og sammenlignende reklame. Se om de nuværende vildledningsregler i markedsføringsloven Palle Bo Madsen: Markedsret, del 2, 7. udg. 2019, s. 64 ff., Caroline Heide-Jørgensen: Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret, 4. udg. 2020, s. 304 ff., og Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Markedsføringsretten, 3. udg. 2017, s. 93 ff.
- Side 535 -
...og rettigheder. og det skal derfor blive interessant at følge udviklingen på området. Men den grundlæggende markedsføringsretlige forståelse af området udfolder sig inden for den klassiske lære om vildledning, og således anskuet er området et smukt casestudy i, hvordan markedsføringsretten kan udvikle sig og følge med tiden og være evigt relevant.