- Side 43 -
...eller vise et produkt. Endvidere blev der indsat bestemmelser i § 24, stk. 2, om misligholdelsesbeføjelser. Endelig indførtes en særlig bødemodel, i § 37, stk. 5 og 6, der fremstår som en væsentlig skærpelse af den måde bøder er blevet udmål på indtil nu, jf. nærmere omtalen nedenfor i dette kapitel under H.2. Loven fremtræder nu som lbkg. 866/2022.
- Side 45 -
...Med rådsdirektiv 1997/55, der nu også ses i det kodificerede direktiv 2006/114, blev der givet regler om sammenlignende reklame (inkorporeret i 2005-markedsføringslovens § 5 og videreført i § 21 i 2017-markedsføringsloven), rådsdirektiv 97/7 og 02/58 har givet os forbuddet mod spam (2005-markedsføringslovens § 6 og 2017-markedsføringslovens § 10).
- Side 82 -
...sager kan efter den nye bestemmelse i markedsføringslovens § 38 afgøres ved et administrativt bødeforlæg udstedt af Forbrugerombudsmanden, såfremt den, der har begået overtrædelsen erklærer sig skyldig og villig til at betale bøden. Efter forarbejderne (2021/1LSF 13) skal der være tale om sager, hvor overtrædelsen er afgrænset og objektiv konstaterbar.