Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 5

Vildledende prisangivelser

- Side 368 -

...markedsføringsrettens fundamentale principper, hvis begrundelse og vigtighed ikke giver anledning til nogen form for tvivl, jf. kapitel VI.B. Der er overvældende meget praksis om vildledning vedrørende pris, både fra de almindelige domstole og fra Forbrugerombudsmanden, og det er et område, der fra den allertidligste praksis har genereret ganske mange sager.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 369 -

...på 125.000 kr.). Det er også i praksis fundet vildledende at vise et produkt med ekstraudstyr, så forbrugeren må få det indtryk, at ekstraudstyret indgår i prisen, uden at dette er tilfældet, jf. hertil den lidt ældre men meget illustrative afgørelse i U 1993.346 SHR, hvor den i en annonce gengivne arkføder ikke fulgte med printeren til den angivne

Læs på Jurabibliotek